1. سرویس تخفیف

باشگاه مشتریان یاقوت دارای بیش از 2500 مرکز فروش کالا و خدمات است که با عضویت در این شبکه، می‌توان از خدمات تخفیف 3 الی 50 درصدی این مراکز بهره‌مند شد. خدمات فوق بر اساس تنوع نیازهای اعضاء شبکه شامل نیازهای روزمره، خدمات رفاهی، تفریحی، پزشکی، ورزشی، پوشاک و... انتخاب شده است. عضویت در این شبکه با هر کارت شتابی امکان‌پذیر است.

این سرویس به واسطه موافقت‌نامه‌ای که بین شرکت پرداخت الکترونیک سامان و پذیرندگان منعقد شده است، ارائه می‌گردد. در فرآیند خرید، مبلغ تخفیف باتوجه به قرارداد فیمابین، بصورت کامل توسط این سیستم محاسبه و هنگام کشیدن کارت روی کارت‌خوان، از مبلغ اصلی کسر می‌گردد. در خرید تخفیفی، مشتری بایستی اصل مبلغ خرید را بر روی کارت‌خوان وارد کند؛ دستگاه پس از کنترل شماره کارت و درصد تخفیف ثبت شده، به صورت خودکار از مبلغ اصلی وارد شده، درصد تخفیف را کسر و در رسید چاپ می‌کند.

*نکته مهم:

خدمات تخفیف فقط بر روی کارت‌خوان های شرکت پرداخت الکترونیک سامان ارائه می‌گردد، لذا تراکنش دارنده کارت جهت دریافت تخفیف، حتماً باید با کارت‌خوان سپ انجام شود.

 

شرایط عضویت دارنده کارت در باشگاه مشتریان یاقوت

عضویت در باشگاه یاقوت با پرداخت حق عضویت سالانه از طریق کارت‌های شتابی (سازمانی و انفرادی)

  • شرکت/ سازمان‌ها می‌توانند با امضاء «موافقت‌نامه عضویت در شبکه تخفیف سپ» کارت‌های شتابی کارکنان خود را عضو شبکه تخفیف سپ نمایند. این خدمات توسط تمامی شعب و نمایندگی‌های سپ در سراسر کشور ارائه می‌شود.
  • افراد حقیقی نیز می‌توانند از طریق ارتباط با کارشناسان پشتیبانی واحد توسعه ارزش، از طریق شماره تماس‌های 84345263  84345436  –84345242 برای عضویت در شبکه تخفیف اقدام کنند.

عضویت در باشگاه یاقوت از طریق دریافت سپ کارت به صورت سازمانی و بدون پرداخت حق عضویت

شرکت/ سازمان‌ها می‌توانند جهت پرداخت کمک‌های غیر نقدی خود به پرسنل، اقدام به صدور سپ کارت کنند. سپ کارت علاوه ‌بر بهره‌مندی از شبکه تخفیف، قابلیت شارژ مجدد با مبالغ مختلف را داراست. این کارت جایگزین مناسبی برای بن‌ها و سبد کالایی است که بسياری از سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها به کارکنان خود ارائه می‌دهند. دارندگان سپ کارت نیز می‌توانند از مراکز تحت قرارداد، فرآیند خرید با تخفيف را انجام دهند.

 

دریافت لیست فروشگاه‌های تخفیفی

اعضاء شبکه تخفیف جهت اطلاع از لیست پذیرندگان ارائه دهنده تخفیف، می‌توانند از روش‌های زیر اقدام کنند:

  1. از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان به نشانی https://www.sep.ir/searchStore
  2. از طریق اپلیکیشن 724 در بخش­های «سپ کارت» و «724 پلاس»، مراکز تخفیفی بر اساس صنف مورد نظر، نام، شهر یا استان قابل جستجو است.
  3. مراجعه به کانال تلگرام باشگاه مشتریان سپ به نشانی https://t.me/yaghotclub
    یا صفحه باشگاه مشتریان سپ در اینستاگرام . https://www.instagram.com/yaghot_club   

 

شرایط عضویت پذیرنده در باشگاه مشتریان یاقوت

فروشگاه‌های حائز شرایط و دارای کارت‌خوان سپ با امضاء «موافقت‌نامه پذیرندگان طرح تخفیف» می‌توانند به دارندگان کارت عضو شبکه تخفیف، خدمات تخفیف ارائه نمایند. در صورت تمایل صاحب فروشگاه، موافقت‌نامه مربوطه از طریق شعب و نمایندگی‌های سپ در سراسر کشور در اختیار پذیرنده قرار خواهد گرفت. تمامی دارندگان فروشگاه‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند از خدمات شبکه تخفیف استفاده کنند. مستندات فنی درگاه اینترنتی و خدمات تخفیف از طریق لینک https://www.sep.ir/iemerchantregister  قابل دریافت است.

 

شرایط عمومی پذیرنده تخفیفی

کلیه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، در صورت دارا بودن شرایط زیر می‌توانند در شبکه تخفیف عضو شوند:

  1. دارا بودن کارت‌خوان پرداخت الکترونیک سامان بعنوان کارت‌خوان اول
  2. ارائه کالا و خدمات با کیفیت مناسب و متمایز با قیمت رقابتی
  3. تعهد به حسن ارائه خدمات و سرویس دهی مناسب به دارندگان کارت عضو شبکه تخفیف
  4. تمایل به افزایش مشتری
  5. ارائه تخفیف مناسب بر روی کالا و خدمات (تخفیف باید به صورتی لحاظ شود که برای دارندگان کارت، جذابیت لازم جهت مراجعه به پذیرنده را فراهم آورد.)

 

مهمترین مزیت ایجاد شده برای پذیرنده

  1. افزایش فروش

در حال حاضر بیش از 1.200.000 دارنده کارت، عضو شبکه تخفیف سپ هستند. سپ با روش‌های متنوع تبلیغاتی، اطلاعات پذیرندگان تخفیفی را به صورت هدفمند به دارندگان کارت اطلاع‌رسانی می‌کند. طبق بررسی انجام شده، عضویت پذیرنده در شبکه تخفیف تأثیر بسزایی در جذب مشتری جدید و همچنین تکرار خرید دارد. در حال حاضر کانال‌های اطلاع رسانی مورد استفاده به شرح زیر است:

  •  اضافه شدن نام فروشگاه و اطلاعات آن در لیست پذیرندگان تخفیفی در سایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان به نشانی https://www.sep.ir/searchStore (عمومی)
  • اضافه شدن نام فروشگاه و اطلاعات آن در لیست پذیرندگان تخفیفی در اپلیکیشن 724 بخش سپ کارت، همچنین درج بنرهای تبلیغاتی فروشگاه (عمومی)
  • تبلیغ پذیرنده تخفیفی در کانال‌های ارتباطی شرکای تجاری سپ. برخی از شرکای تجاری و سازمان‌های طرف قرارداد سپ، دارای کانال‌های اختصاصی هستند که بنا به سیاست‌های خود اقدام به تبلیغ پذیرندگان عضو شبکه تخفیف سپ می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و شبکه‌های ارتباطی درون سازمانی نمونه‌ای از کانال‌های ارتباطی سازمان‌هاست.

 

  1. ارائه گزارشات تراکنش‌های تخفیفی

شرکت پرداخت الکترونیک سامان به پذیرندگان خود پرتال گزارش‌دهی تراکنش کارت‌خوان‌های منصوبه در فروشگاه را ارائه می‌کند. این پرتال امکان خروجی اکسل از تراکنش‌های فروشگاه به تفکیک ترمینال و نوع تراکنش‌های عادی و تخفیفی را فراهم می‌آورد. درخواست پرتال از طریق نامه و ارسال آن به شعب و نمایندگی‌های سپ در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

 

  1. جامعه دارندگان کارت شبکه تخفیف
  • تمامی سازمان‌هایی که برای پرسنل آن‌ها سپ کارت صادر شده است.
  • برخی از بازنشستگان ارگان‌های دولتی
  • پرسنل برخی از سازمان‌های طرف قرارداد بیمه سامان

با توجه به اینکه عضویت در باشگاه یاقوت با کارت شتابی افراد متقاضی صورت می‌پذیرد، لذا جامعه دارندگان کارت باشگاه یاقوت قبل از انجام تراکنش بر روی کارت‌خوان سپ قابل شناسایی نیست.

 

  1.  سرویس باشگاه مشتریان پذیرندگان

این سرویس به منظور ایجاد باشگاه مشتریان اختصاصی برای فروشگاه‌های معتبر و پر مخاطب در نظر گرفته شده است. این فروشگاه‌ها می‌توانند از بستر فنی ایجاد شده توسط سپ استفاده کرده و نسبت به ایجاد باشگاه مشتریان اختصاصی خود و گروه‌بندی مشتریان بر اساس تعداد خرید، مبلغ خرید و ارائه تخفیف‌های متفاوت اقدام کنند. تمامی شعب و نمایندگی‌های سپ در سراسر کشور، آماده ارائه این سرویس به این دسته از پذیرندگان هستند. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات اعضاء باشگاه مشتریان اختصاصی، کاملاً محرمانه تلقی می‌گردد.