آیا کارت‌های هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان، به شبکه شتاب متصل است؟
 
بله؛ کارت‌های هدیه و خرید، به شبکه شتاب متصل هستند.
آیا کارت‌های هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان قابلیت دریافت وجه نقد از طریق دستگاه خودپرداز را دارا هستند؟
 
کارتهایی که 7 رقم اول آنها بصورت 621986350 – 621986403 است قابلیت دریافت وجه نقد از خودپرداز را دارند.
آیا امکان خرید اینترنتی با کارت‌های خرید و هدیه پرداخت الکترونیک سامان وجود دارد؟
 
بله با دریافت رمز دوم از خود پردازها و کیوسک های بانک سامان امکان خرید اینرنتی وجود دارد.
جهت تغییر رمز کارت چه باید کرد؟
 
امکان تغییر رمز اول و رمز دوم کارت از خود پردازها و کیوسک های بانکی سامان، مقدور است.
آیا امکان اطلاع از ریز تراکنش‌های انجام شده توسط کارت وجود دارد؟
 
از سه روش زیر مشاهده ریز تراکنش‌های کارت امکان‌پذیر است:
  • اپلیکیشن 724
  • سایت Sep.ir
  • خود پردازهای و کیوسک های بانکی سامان
آیا امکان پرداخت قبوض و خرید شارژ با کارت‌های سامان پرداخت وجود دارد؟
 
بله
در صورت مفقود شدن، سرقت و یا خرابی کارت چه اقداماتی انجام گیرد؟
 
دارندگان کارت می توانند با مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و یا مراجعه به اداره رفاه سازمانشان درخواست تعویض کارت کنند.
در صورت فراموش کردن یا مفقودی رمز کارت چه اقداماتی باید انجام گیرد؟
 
دارندگان کارت می‌توانند با تماس به شماره 84080 و اعلام اطلاعات صاحب کارت درخواست غیر فعال‌سازی کارت را نمایند و سپس با مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و یا مراجعه به اداره رفاه سازمانشان در خواست دریافت مجدد رمز کنند.
در صورت غیرفعال شدن کارت چه اقدامی باید صورت گیرد؟
 
در صورتی که مسدودی به علت وارد نمودن رمز اشتباه باشد، در ساعات اداری از طریق تماس با اداره پشتیبانی کارت، با شماره های 84345221 و 84345225 و 84345275 و در ساعات غیر اداری توسط مرکز تماس سپ با شماره 84080 قابل پیگیری است.
به چه طریقی می توان از کارت‌های فروشگاه افق کوروش(کوروش کارت) استفاده نمود؟
 
کارت‌های افق کوروش، صرفا از طریق دستگاه‌های سامان در فروشگاه‌های افق کوروش ، قابل استفاده هستند.
از چه طریق می‌توان موجودی کارت‌های هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان را بررسی نمود؟
 
کارتهای هدیه از طریق کارتخوان‌ها و خودپردازهای عضو شبکه شتاب و کارت‌های خرید از طریق اپلیکیشن 724 و سایت sep.ir و خودپردازها و کیوسک‌های بانکی سامان و همچنین تمامی کارتخوان‌های شبکه شتاب
از چه طریقی می‌توان ریز تراکنش‌های سگمنت کارت‌های چند منظوره را مشاهده نمود؟
 
از طریق سایت sep.ir (زیر منوی «کارت» در منوی «خدمات مشتریان»)
آیا کارت‌های هدیه، خرید و چند منظوره دارای محدودیت در مبلغ هستند؟
 
کارت‌های هدیه و خرید صادره توسط سپ و بانک سامان هیچ محدودیتی ندارند، فقط برای کارت‌های هدیه از نوع 350، حداقل 500.000 ریال و حداکثر 5.000.000 ريال ، محدودیت وجود دارد. (منظور از نوع کارت، ارقام 7 تا 9 شماره کارت صادر شده است)
مدت زمان تحویل کارت هدیه از زمان سفارش چقدر است؟
 
حداقل 48 ساعت کاری و حداکثر 72 ساعت کاری
نحوه فعال‌سازی کارت‌های هدیه پس از سفارش به چه صورت است؟
 
پس از دریافت کارت هدیه ، در ساعات کاری از طریق تماس با شماره‌های 84345221 و 84345225 و 84345275 و با اعلام کد پیگیری سفارش
به چه صورت می‌توان کارت‌های منقضی شده را تمدید نمود؟
 
در مورد کارت‌های هدیه ، به غیر از کارت‌هایی که از نوع 350 هستند و بایستی از طریق مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و دریافت کارت هدیه جدید اقدام شود ، مابقی کارتهای هدیه از طریق تماس با شماره های 84345221 و 84345225 و 84345275 قابل تمدید هستند. در مورد کارت‌های خرید هم بایستی از طریق سازمان خودشان اقدام نمایند.
در صورت ایجاد مغایرت بر روی تراکنش‌های سپ کارت چه اقداماتی باید انجام گردد؟
 
به صورت خودکار و پس از حداکثر 72 ساعت کاری مغایرت گیری انجام شده و مبلغ تراکنش به کارت عودت داده می‌شود. در غیر اینصورت ، با پشتیبانی دستگاه کارتخوان مربوطه تماس گرفته شود.